התפתחות המחשב בשנים האחרונות היא מדהימה.
טכנולוגיית המחשוב הביאה לשינויים מהותיים בתחומים רבים בחיינו. הרפואה, ההנדסה, התעשייה, התקשורת, עולם העסקים וחקר החלל השתנו ללא הכר בעשור האחרון.
ומה לגבי מקום המחשוב בחינוך? בעידן שבו כל תלמיד יכול לגשת למאגרי מידע ברחבי העולם ולשוחח באישון ליל עם משוטטי אינטרנט ברחבי תבל, אין ספק שלא ניתן להתעלם מהמחשב ככלי בהוראה. ולכן, השאלה המרכזית שאותה מציג פרופ' גבריאל סלומון בספרו "טכנולוגיה וחינוך בעידן המידע", אינה אם יש מקום למחשוב בחינוך אלא מהו מקום המחשוב בחינוך? לאילו תפקידים נייעד אותו? מה בדיוק נעשה בו, ומדוע?
מה נשתנה?

להמשך המאמר
לחץ כאן לקריאה בספר :
http://books.google.co.il/books?id=AhmzgRxHwQoC&pg=PA7&hl=iw&source=gbs_toc_r&cad=4#v=onepage&q&f=false
טכנולוגיית המחשוב הביאה לשינויים מהותיים בתחומים רבים בחיינו. הרפואה, ההנדסה, התעשייה, התקשורת, עולם העסקים וחקר החלל השתנו ללא הכר בעשור האחרון.
ומה לגבי מקום המחשוב בחינוך? בעידן שבו כל תלמיד יכול לגשת למאגרי מידע ברחבי העולם ולשוחח באישון ליל עם משוטטי אינטרנט ברחבי תבל, אין ספק שלא ניתן להתעלם מהמחשב ככלי בהוראה. ולכן, השאלה המרכזית שאותה מציג פרופ' גבריאל סלומון בספרו "טכנולוגיה וחינוך בעידן המידע", אינה אם יש מקום למחשוב בחינוך אלא מהו מקום המחשוב בחינוך? לאילו תפקידים נייעד אותו? מה בדיוק נעשה בו, ומדוע?
![]() |
טכנולוגיות הכתיבה, העיצוב והעריכה
כלים להבעה ודרכים ליצירה
אופני הייצוג של המידע בטקסטים הדיגיטליים
מולטימודליות של מידע
מידת הזמינות של המידע
דרכי הגישה אל המידע
![]() |
| הוסף כיתוב |
דרכי אסוף ואחזור הנתונים
דרכי התקשורת להעברת המידע
ארגון ואגירה של המידע
קישוריות במידע
דרכים לעיבוד מידע
דרכים לייצוג המידע
דרכים להצגת המידע
דרכים להפצה של ידע

להמשך המאמר
לחץ כאן לקריאה בספר :
http://books.google.co.il/books?id=AhmzgRxHwQoC&pg=PA7&hl=iw&source=gbs_toc_r&cad=4#v=onepage&q&f=false



אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה